Böja ögonfransar


Tänkte ge lite tips på hur man kan få till dem perfekt böjda ögonfransarna och hur man inte skall göra för att skada eller tappa fransarna.

Ett stort fel som många gör när dem köper en ögonfransböjare är att dem köper en för billig som kan vara i dålig kvalité eftersom att handtag och gummilister lättare lossnar på dem. Därför kan det vara värt att satsa på en ögonfransböjare som kanske är lite dyrare eller från något känt bra märke som man själv tycker om, tycker jag iallafall. Ett exempel på en lite dyrare ögonfransböjare som jag har hört mycket gott om är en från Shiseido som kostar ca 225 kr.


När man väl är igång och skall böja sina fransar är det inte bara att ta ögonfransböjaren och böja fransarna utan man måste vara noggrann och försiktig, för tappa fransarna vill ingen göra.
Först böjer man längst in vid fransrötterna samtidigt som man gör det är det bra om man vinklar huvudet uppåt för då blir det lättare att komma åt fransarna, man skall böja i ca 5 sekunder, sedan flyttar man fransböjaren utåt ungefär till hälften av fransarna och sedan ända ut till topparna fortfarande med vinklat huvud. Om man dock har en lite dyrare ögonfransböjare kan det ibland räcka med att endast böja en gång vid vid fransrötterna.


Det brukar mina fransar bli väldigt böjda och fina av utan att jag skadar de eller tappar de.
Om det ändå inte går att få en fin böj på fransarna med denna metod så kan man testa att värma ögonfransböjaren lite med en hårfön i några sekunder (akta så att den inte blir för varm) då går det absolut, det kan jag lova!

Som en slutlig finish brukar jag borsta fransarna med min fransborste och voilà så har man snyggt böjda fransar.

/Andrea



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0