Min musiksmak

Justin Bieber

Tyga


David Guetta

Beyoncè


Miley Cyrus

Rihanna


Michael Jackson

Min musiksmak, den kan man ju kalla vääldigt blandad men som dem flesta vet älskar jag Justin Bieber och hans låtar, tröttnar aldrig!

Men jag lyssnar även mycket på typ rap/hiphop då är ju en favorit Tyga, väldigt skön röst och bra låtar tycker jag att han har! Men finns ju såklart andra väldigt duktiga rapartister som jag lyssnar på.
Några låtar som jag lyssnar på med Tyga för tillfället är till exempel Loyal med Chris Brown, Lil Wayne och Tyga, Don't Hate The Playa, Dope och massa mer. Finns ju en del som sagt!

Sen älskar jag även housemusik, det blir man ju väldigt pepp av, dock kan jag vara lite kräsen när det gäller housemusik för jag gillar bara vissa typer av "beats" så jag har hellre några få bra än flera mindre bra som jag lyssnar på - okey that didn't make sense haha, men jag brukar gilla att lyssna på David Guetta, Martin Garrix och flera olika. 
Lite houselåtar jag lyssnar på för tillfället är Bad - David Guetta, Helicopter - Martin Garrix, Gypsy Drop - Filip Jenven & Jonas Vogel, med flera.

Nu märker jag att jag endast har nämnt killartister så jag får väl nämna några kvinnliga artister som jag tycker om. 
Det är också väldigt olika men Miley Cyrus, Beyoncé och Rihanna är duktiga och brukar göra bra låtar.

Sen till sist the one and only Michael Jackson, brukar oftast bli ganska känslig när jag pratar/skriver om honom så jag ska försöka att hålla mig lugn nu, men Michael har jag iallafall lyssnat på i stort sätt hela mitt liv och det menar jag. 
Upptäckte honom när jag dansade som väldigt liten, redan då märkte jag att shit vilken talang och jag var väldigt fast vid honom och hans musik. 
Den dagen han gick bort den 25 juni 2009, minns jag väldigt väl, jag minns att jag vaknade på morgonen och gick ut till köket där jag ser mamma med tidningen i handen, på omslaget står det "Michael Jackson död". Kunde liksom inte stå ordentligt upp på benen, det var som att någon hade slagit mig jäkligt hårt i magen för jag kunde liksom inte få luft av chocken. Det var iallafall många tårar den dagen och även efter det, är väldigt ledsen över att jag inte hann se eller träffa honom.

Men för att summera detta långa inlägget om min musiksmak, så kan man ju säga att jag kan lyssna på nästan vad som helst. Men mina största idoler är Justin Bieber och Michael Jackson vilket det alltid kommer att vara.


/Andrea





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0